Ove pogreške uništavaju smisao vašeg jutarnjeg napitka…

Čini se da ja kafa pomalo čarobna. Mnoga istraživanja povezuju kafu s mnogim dobrobitima, od smanjenja rizika od demencije do ubrzanja metabolizma. Osim toga podiže razinu energije kada vam je to najpotrebnije.

U čemu je onda stvar? Moguće je da nenamjerno sabotirate neke dobrobiti kafe ovisno o tome kada je pijete i šta u nju stavljate. Pogledajte kojih je to 6 najčešćih pogrešaka, i otkrijte kako skuhati hranjiviju šoljicu kafe.

1. ISPIJETE ŠOLJICU U CIK ZORE

Ispijanjem kafe u sedam ujutro ne činite uslugu razini energije u tijelu. U prvih nekoliko sati nakon buđenja, kortizol, hormon stresa je na najvišoj razini, što vam prirodno povećava energiju. Zbog toga se mnogi stručnjaci slažu da je najbolje vrijeme za prvu šoljicu kafe između 10 sati ujutro i podneva, kada razina kortizola počinje opadati.

Na taj ćete način iskoristiti prirodnu budnost organizma i sačuvati dozu kofeina za trenutak kada će vam zaista trebati.

2. PRETPOSTAVLJATE DA TAMNO PRŽENA KAFA IMA VIŠE ANTIOKSIDANSA

Postoji pravilo kojeg bi se svi trebali držati: pijte kafu koja vam ima najbolji okus – ne onu za koju smatrate da sadrži više antioksidansa. „Istraživanje o vrsti kafe koja je optimalna za zdravlje je još u ranoj fazi i nije jasno koja je zdravija“, kaže dr. Rob van Dam, profesor nutricionizma i epidemiologije na Fakultetu za javno zdravstvo.

Van Dam smatra da su i svijetlo i tamno pržena kafa zdrave. Svijetlo pržena ima više fenola i klorogene kiseline, što pomaže stabilzaciji razine šećera u krvi, ima antioksidativna svojstva i pozitivno djeluje na zdravlje.

Tamno pržena kafa sadrži višu koncentraciju melanoida, koji se povezuju s antioksidativnim, protukancerogenim, protuhipertenzivnim i protuupalnim svojstvima.

3. PIJETE SVIJETLO PRŽENU KAFU ZBOG MANJE KOLIČINE KOFEINA

Vjerovali ili ne, svijetlo pržena kafa sadrži više kofeina. Razlog: proces prženja sagorijeva kofein, pa što se kafa duže prži, to će manje kofeina sadržavati. Ako ste osjetljivi na kofein, ili ga samo želite unositi manje, francuski pržena kafa je najbolji izbor za vas.

4. PIJETE PREVIŠE KAFE

Više nije nužno bolje. Općenito, dobrobiti za zdravlje povezane s kafom, prestaju nakon pete ili šeste šoljice– što je oko 400 mg kafeina, kaže nutricionstica Frances Lengman-Roth, autorica knjige Eating in color.

Veći unos kafe nije koristan, a nekim ljudima – poput onih s problemom visokog krvnog tlaka, dijabetesa, anksioznosti i  gastroezofagealnog refluksa – negativne strane prevelikog unosa kafe pobijaju njene pozitivne strane.

5. STAVLJATE PREVIŠE ŠEĆERA

Jedna od najboljih dobrobiti kafe je što stabilizira razinu šećera u krvi i smanjuje rizik za razvoj dijabetesa tipa 2, zahvaljujući antioksidansima. Ali što ako joj dodate šećer?

Van Dam kaže kako malo šećera nije problem, ali ako kafu pretvorite u desert postaje problem.

„Dokazi su različiti. Neke studije navode kako malo šećera i dalje zadržava dobrobiti kafe po pitanju smanjenja rizika od dijabetesa, dok druge tvrde kako je samo nezaslađena kafa zdrava. Vjerojatno je stvar u količini“, kaže van Dam.

6. OSTAVITE KAFU DA SE OHLADI

Jeste li ikada napravili kafu, uzeli par gutljaja, odložili šoljicu, zaboravili gdje ste je stavili i nakon dva sata je podgrijali, uzeli par gutljaja, odložili šoljicu?

Vrijeme između gutljaja povećava kiselost kafe. To nije velika prijetnja za zdravlje, ali kiselost može uzrokovati žgaravicu i probleme s probavom, te potencijalno utjecati na koroziju zubne cakline.

Kafa koja predugo stoji sadrži manje antioksidansa zbog izloženosti zraku. Neki istraživači predlažu da popijete kafu unutar 20 minuta za maksimalnu antioksidativnu korist.

Photo credit: Profimedia

Izvor: menshealth.hr

Komentar
loading...