Nutricionisti objašnjavaju kako hrana doista utječe na našu težinu…

Recimo da se želite udebljati – i to u najkraćem roku. Najbrži način da vaga pokaže veću težinu jest da popijete pola litre vode ili se dobro najedete. Masa je masa, bilo da držite u ruci hamburger dok se važete ili je on u vašem trbuhu.

“No, takvi rezultati ne traju dugo, do trenutka kada vas voda natjera da odete na WC, a kod unosa hrane postoji čitav niz faktora koliko će se te težine zapravo ‘primiti’ za vas”, objašnjava Heather Caplan, dijetetičarka iz Washingtona.

Kalorije su gorivo! Dok jedete, vaše tijelo koristi neke od tih kalorija odmah, a neke pohranjuje za kasnije. Pa što je to što određuje gdje kalorije idu? Naravno, što ako ne ono što ste nedavno pojeli? A kada ste zadnji put vježbali? Jeste li se samo iskotrljali jutros iz kreveta? Mnogi su faktori koji utječu na potrošnju kalorija.

“Čak i probava zahtijeva energiju”, objašnjava Caplan. “Visoko proteinska jela su najčešće i najtermogeničnija”, dodaje. Prema nekim procjenama možemo sagorjeti čak četvrtinu proteinskih kalorija samo njihovim probavljanjem.

“Primjerice, pola kilograma odreska može sadržavati i više od 1000 kalorija”, objašnjava Caplan. A jednako toliko masti sadrži 3500 kalorija. Kako jedna trećina odreska otpada na masti, jednostavnom jednadžbom mogli bi zaključiti da ćemo se i udebljati za jednu trećinu. No, ta je računica upitna, dodaje Caplan, objašnjavajući kako je “mit o pola kilograma jednako 3500 kalorija” jedan od onih koji izaziva najviše zabluda. Naime, on je rezultat studije iz 1958. godine, a sve više novijih istraživanja pokazuje kako ipak “ne drži vodu”!

“I to stoga što na debljanje utječe niz faktora, od bazalne metaboličke stope (tijelo koristi energiju za održavanje metaboličkih funkcija), razine energije, načina života i građe tijela te niz drugih faktora”, objašnjava Caplan te dodaje da mnogi dijetetičari znaju da, oduzmete li 3500 kalorija iz prehrane dnevno, nećete osjetiti nikakav gubitak na težini.

Zaključak, umjesto fokusiranja na težinu i to što jedete, prvo pogledajte na deklaraciji proizvoda njegove nutritivne vrijednosti. Primjerice, kelj je pun dobrih vrijednosti za naš organizam i pojesti pola kilograma bio bi pravi gastronomski podvig. Za razliku do praznih peciva.

Izvor: Cosmopolitan.hr