Tottenham Hotspur jučer je uputio službeni mail vodećim britanskim i svjetskim medijima s neobičnim, ali jasnim zahtjevom. Klub inzistira da ga se više ne naziva jednostavno “Tottenham”, već punim imenom “Tottenham Hotspur” ili skraćeno “Spurs”.

Ova inicijativa nije potpuno nova, budući da je klub još 2011. godine imao sličan zahtjev prema medijima. Međutim, najnoviji potez dolazi u sklopu šire strategije rebrandinga koju Tottenham Hotspur provodi posljednje dvije sezone. Cilj ove promjene jest jače isticanje identiteta kluba, posebno prema međunarodnom tržištu. Engleski mediji pišu kako klub smatra da se ime “Tottenham” previše veže uz londonski kvart, dok je “Hotspur” ono što ih istinski definira.

Zbog toga žele osigurati da se u svim medijskim izvještajima koristi isključivo njihovo puno ime ili preferirana skraćena verzija. Očekuje se da će promjena utjecati i na televizijske prijenose utakmica Premier lige.

Naime, umjesto dosadašnje skraćenice “Tott”, uz rezultat će ubuduće stajati “Spurs”. Ovakva odluka može se tumačiti i kao pokušaj jačanja globalnog brenda kluba. Tottenham Hotspur posljednjih godina ulaže značajna sredstva u marketinške aktivnosti i prepoznatljivost na svjetskom tržištu.

Osim što su sagradili jedan od najmodernijih stadiona na svijetu, sada žele dodatno učvrstiti svoj identitet. Ovakve promjene nisu rijetkost u svijetu sporta, jer klubovi sve više razmišljaju o globalnom utjecaju i prepoznatljivosti. S obzirom na to da je engleski nogomet iznimno popularan diljem svijeta, jasno je da Tottenham Hotspur želi da njegovo ime bude dosljedno korišteno u svim medijima.

U mailu koji su poslali medijima, izričito traže da se pridržavaju ovog pravila. Klub navodi da je interna odluka jasna te da ne žele da ih se više naziva jednostavno “Tottenham”. Ova promjena mogla bi zahtijevati prilagodbu kako od novinara, tako i od navijača.

Ipak, navijači kluba već godinama koriste naziv “Spurs”, pa je za očekivati da se u tom segmentu neće dogoditi značajne promjene. Ostaje za vidjeti kako će mediji reagirati na ovaj zahtjev i hoće li ga dosljedno poštovati. Nije isključeno da će neki novinari i dalje koristiti staro ime iz navike.

Međutim, s obzirom na to da klub ozbiljno pristupa ovom pitanju, vjerojatno će se u budućnosti inzistirati na poštivanju nove nomenklature. Spursi su jedan od najpoznatijih engleskih klubova s bogatom tradicijom i velikom bazom navijača.

Njihova odluka o jasnijem brendiranju mogla bi im pomoći u daljnjem širenju popularnosti na globalnoj razini.